دسته‌بندی نشده

لزوم استفاده از ابزار مخصوص و مناسب کار

لزوم استفاده از ابزار مخصوص و مناسب کار

حتما شما هم یادتان است قدیم ها که از ابزار مخصوص و مناسب برای هر کاری استفاده نمی شد، چه داستان ها که به وجود نمی آمد. شاید خودتان هم تا به حال این کار را انجام داده باشید؛ مثلا درب قوطی رب یا کنسرو را با کارد و چاقوی آشپزخانه باز کردید.

یا برای باز کردن یک پیچ چهار سو از یک پیچ گوشتی دوسو نااندازه استفاده کردید.هم به سختی پیچ را باز کردید و هم لبه های پیچ را خراب کردید که دیگر با یک پیچ گوشتی استاندارد چهارسو هم نمیتوان پیچ را باز کرد.
یا کارهایی از قبیل باز کردن درب شیشه های نوشابه و نوشیدنی ها را با کمک قاشق و شاید یکی از افتخارات افراد این بود که بتوانند سر سفره درب سر شیشه نوشابه را با قاشق باز کنن و یا … .
اما کم کم با گذشت زمان متوجه شدیم که می شود درب نوشابه را با ابزار مخصوص خود که یک درباز کن ساده اما کاربردی است به سادگی و بدون مشکل باز کرد.
در حال حاضر نیز که وجود در بازکن های برقی این کار را بسیار ساده تر و راحت تر کرده است.

لزوم استفاده از ابزار مخصوص و مناسب کار

استفاده از ابزار مخصوص برای پیشرفت در کار حرفه ای

اما اینکه ما برای انجام هر کاری از امکانات و ابزار مخصوص خود آن وسیله بهره بگیریم موضوعی است جدی که گاها مغفول مانده است.
این که گاهی اوقات مثلاً به جای استفاده از انبردست از سیم قطع کن استفاده می کنیم و یا برعکس خیلی وقت‌ها ما برای قطع کردن سیم به جای استفاده از سیم قطع کن از انبردستی که بیشتر اوقات در دسترس است بهره می گیرید (که خدا میداند چقدر روی اعصاب ما اثر میگذارد و خلق ما را تنگ میکند) و آنقدر با آن کلنجار می‌رویم تا بلاخره سیم را قطع کنیم. در صورتی که با استفاده از ابزار مخصوص یا همان سیم لخت کن به راحتی و با صرف زمانی بسیار اندک می توانیم به این مقصود برسیم.

لزوم استفاده از ابزار مخصوص و مناسب کار

این مثال بسیار ساده و کوچکی از لزوم استفاده و بهره گیری از ابزار مخصوص و مناسب هرکار بود.
حال تصور کنید در ابعاد گسترده و وسیع آن در هر کار و در هر صنفی اگر از ابزار مناسب آن استفاده شود چقدر در راحتی کار و چقدر در زمان صرفه جویی کردیم!
چقدر میتواند به افزایش مهارت، افزایش قدرت تمرکز و صرف وقت برای ایجاد کارهای خلاقانه و تولید محصول با کیفیت کمک کند.

لزوم استفاده از ابزار مخصوص و مناسب کار

فکر میکنم اغلب ما بر این باور هستیم که نقش ابزار مخصوص در هر کار چقدر برای انجام یک کار حرفه ای ضروری و لازم است. اما صرف این موضوع مشکلی را حل نکرده و در گام بعد، ما باید بتوانیم ابزار خوب را از بد تشخیص دهیم.
در ادامه مطالب در سایت کلینیک ابزار که در کار تعمیر تخصصی ابزار است، به این موارد اشاره خواهیم کرد.
روز و روزگارتان خوش.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.