درباره دستگاه‌ها

نکات مهمی که در باره سشوار حرارتی باید بدانید؟

نکات مهمی که در باره سشوار حرارتی باید بدانید؟ - کلینیک ابزار

اگر پست قبلی را مطالعه کرده باشید تا حدودی با کاربرد سشوار صنعتی یا همان سشوار حرارتی آشنا شده اید. اما باید اطلاعات دیگری را هم در مورد انتخاب یک سشوار خوب ومناسب وهمینطور مطالبی در مورد چگونگی کار کردن با این دستگاه بدانیم.

پس عزیزان علاقه مند در این حوزه با ما همراه باشید.

سشوار حرارتی و بعضی از مزایای آن

اما برتری و یکی از مزایایی که سشوار صنعتی نسبت به ابزارهای مشابهی که حرارت را به وجود می‌آورند دارد، این است که حرارت دهی این ابزار بدون شعله است. چون کار با سشوارهایی که دارای شعله هستند، امکان آسیب رساندن به قطعه کار و یا حتی آتش‌سوزی را فراهم می‌کنند.

ازمزیت های دیگر سشوارحرارتی بدون شعله این است که از ایمنی خوبی برخوردار هستند. که هم در صنعت و هم در مصارف خانگی قابل استفاده می باشند. قطع کن گرما در این ابزار در صورت بالا رفتن دما با قطع جریان برق دستگاه، امنیت را به طور کامل در هنگام کار کردن برقرار می کند.

از مزایای دیگر آن، چون جنس المنت برقی در اغلب آنها سرامیکی با روکش فلزی تمام استیل است، باعث میشود که طول عمر دستگاه را زیاد کند و در مدت زمان استفاده از دستگاه نیز تاثیر گذار است. بعضی از این سشوارهای حرارتی به وسایلی مجهز هستند، که حرارت را در آن ها متمرکز کرده و آن را هدایت می‌کنند.

نکاتی را که هنگام انتخاب سشوار حرارتی باید در نظر بگیرید:

در انتخاب دستگاه نکته ی مهم میزان جریان باد تولیدی و دمای تولیدی دستگاه است.

برای انتخاب سشوار صنعتی به توان و ولتاژ دستگاه دقت کنید.

اگر این دستگاه قابلیت تنظیم میزان حرارت و شدت جریان هوا را در خود داشته باشد، می‌تواند کاربردهای مختلفی را نیز داشته باشد.

یک سشوار حرارتی خوب باید بتواند طیف وسیعی از کارهای را که شما به آن نیاز دارید انجام دهد و سری های متنوعی نیز داشته باشد.

نوع این دستگاه را متناسب با کار خود انتخاب کنید. مثلا اگر برای مصارف خانگی به آن نیاز دارید پس نوع مخصوص همین کار را تهیه کنید و اگر برای کارهای صنعتی و در کارگاه ها به آن نیاز دارید،همان مدل را انتخاب نمایید.

چندین نوع سشوار صنعتی در بازار وجود دارد مانند سشوار الکتریکی، گازی و مادون قرمز هر کدام مناسب شرایط کار شماست آنها را انتخاب کنید.

به طول کابل و جنس به کار رفته در ساخت آن هم توجه داشته باشید. هرچه طول کابل بیشتر باشد قدرت مانور شما هم بیشتر خواهد بود.

نکات مهم کار با سشوار حرارتی عبارتند از:

فاصله ی مناسب سشوار با قطعه ی کار را در نظر بگیرید. فاصله استاندارد بین ۱۰ تا ۲۰ سانتیمتر است.

اگر فاصله به درستی انتخاب نشده و رعایت نشود هوای گرم درون سشوار به خوبی تخلیه نشده و از طرف دیگر هوای گرم خروجی مجدداً به درون سشوار مکیده می‌شود و این شرایط می‌تواند به این ابزار آسیب وارد کند.

سشوار را به صورت مستقیم و عمودی بر روی زمین قرار دهید. چون بر اساس ساختار این دستگاه،‌ هوا از دو طرف بدنه به درون دستگاه وارد می‌شود.

قرار دادن دستگاه روشن به طرفین اشتباه است. چون مانع رسیدن هوای کافی به درون سشوار می‌شود.

در اثر قرار دادن دستگاه به طرفین ممکن است بر اثر مکش اشیا ریز و خیلی کوچک و گرد و غباری که در سطح قرار گرفته وارد سشوار شده و به دستگاه آسیب وارد کند.

به هر دلیلی که دریچه های ورودی هوا پوشانده و مسدود شوند مخصوصاً در طی مدت زمان طولانی، دستگاه شما به شدت آسیب خواهد دید.

به هنگام کار با سشوار ضربه وارد نکنید. چون وقتی که دمای المنت سرامیکی خیلی زیاد شود، با وارد کردن کوچک‌ترین ضربه‌ای خواهد شکست.

هنگام کار با سشوار صنعتی مخصوصا در دماهای بالا، به ازای هر 30 دقیقه کار به دستگاه 5 دقیقه استراحت دهید، تا سشوار خنک شود.

چون ساختار این سشوار طوری است، که از هر دو طرف بدنه هوا وارد آن می شود، پس دریچه های هوا را همیشه تمیز نگه دارید.

اگر متوجه گرد وغبار و یا کثیفی در روی دریچه ها شدید، در اسرع وقت به تمیز کردن آن اقدام کنید. تا هوای مورد نیاز دستگاه وارد آن شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.