درباره دستگاه‌ها

دستگاه چکش تخریب چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه چکش تخریب چیست و چه کاربردی دارد؟ - کلینیک ابزار

استفاده از انواع ابزارهای برقی امروزه بسیار رایج است که از جمله آنها می ‌توان به دستگاه چکش تخریب اشاره کرد. این ابزار خود در واقع نوعی چکش است و برای افرادی که مخصوصا در پروژه های ساختمان سازی هستند و کار ساخت و ساز را انجام می دهند، یک ابزار بسیار مهم به شمار می‌آید.

البته دیگر مشاغل هم از این دستگاه در موارد مختلفی استفاده می کنند اما عمده کاربرد دستگاه چکش تخریب در صنعت ساختمان سازی است.

در این پست میخواهیم اطلاعاتی را در زمینه این ابزار در اختیار شما قرار دهیم. پس برای شناخت بیشتر این دستگاه مطالب عنوان شده را مطالعه کنید و در این پست با ما همراه باشید.

دستگاه چکش تخریب چیست؟

این وسیله یکی از بزرگترین ابزارهای برقی، بنزینی و شارژی محسوب می‌شود. دستگاه چکش تخریب از ابزارهای برقی بسیار قدرتمند و سنگین است که در کارهای ساختمانی از آن استفاده می شود. می توان گفت بیشترین کاربرد این ابزار در عملیات ساختمانی است، که برای تخریب انواع بتن، بلوکه، سازه ها، دیوارهای کاشی، سطوح غیر فلزی و… استفاده می شود.

حتی می‌ توان در تخریب آسفالت و سنگ های سخت هم از این ابزار کمک گرفت. عملیات تخریب توسط ضرباتی که با دستگاه چکش تخریب وارد می‌شود صورت می گیرد.

بهترین وسیله ای که می توان با آن دیوار بتنی را خراب کرده و پنجره را بر روی آن نصب کرد همین ابزار است. این دستگاه همچنین می‌ تواند در عملیات حفاری هم کمک خوبی برای حفاران باشد و در کار معادن هم از ابزار کاربردی و حرفه ای محسوب می شود.

چکش تخریب، یک دسته ی بلند فلزی و بدنه ای سنگین دارد. کاربری که با این ابزار کار می ‌کند، باید نیروی بدنی بسیار خوب و مقاومت بدنی بالایی داشته باشد.

کاربر می‌تواند با عمود کردن این ابزار به محل مورد نظر و قطعه ی کار با نیروی بسیار زیادی که اعمال می کند، ضربه را وارد کرده و تخریب را انجام دهد.

برای انجام عملیات تخریب سنگین از چکش های تخریب صنعتی استفاده می شود. در بعضی از انواع این ابزار سرعت ضربات وارده قابل تنظیم است که می ‌توان متناسب با محل کار مورد نظر، سرعت را تنظیم کرد.

قدرت این چکش ها نیز بر اساس تعداد همین ضربات وارده در دقیقه اندازه گیری می شود. یا به عبارت دیگر واحد سنجش قدرت چکش بر مبنای ضربات وارده به محل مورد نظر، در دقیقه می باشد و می توان متناسب با محل کار قدرت را تنظیم کرد.

بسیاری از دستگاه چکش های تخریب ساخته شده ی موجود در بازار تنها قابلیت استفاده برای انجام کارهای سبک را دارند. اما همان طور که قبلا هم گفتیم نوع سنگین این ابزار هم موجود است، که برای تخریب و عملیات صنعتی از آن استفاده می شود و دارای وزن قدرت و البته قیمت بالاتری هم هست.

شرکت ها و برندهای مختلفی تاکنون چکش های گوناگونی را طراحی و تولید کرده اند که هر کدام از آنها برای کار خاصی طراحی شده اند. استفاده از دستگاه چکش تخریب فقط محدود به دیوارهای بتنی نمی‌ شود بلکه برای هر محیطی که دارای ضخامت زیاد و اندازه ی بزرگی باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.