دسته‌بندی نشده

کاربرد انواع دریل و چگونگی استفاده از آن

کاربرد انواع دریل و چگونگی استفاده از آن

کاربرد انواع دریل نیاز به مهارت و تجربه در این زمینه دارد. شاید تجربه، نیاز به گذشت زمان و کار کردن مداوم با این وسیله داشته باشد.

اما آیا شما همه نکات لازم و قابل توجه درمورد استفاده و کاربرد انواع دریل را میدانید؟

اگر شما هم مثل ما مبتدی هستید و آشنایی زیادی با این مقوله ندارید، پس بیایید با ما همراه شوید برای آموختن.

چگونگی کاربرد انواع دریل

الف) برای استفاده و کاربرد انواع دریل روی سطوح گچی و سیمانی حتما باید از مته ی الماسه استفاده کرد و دریل را در وضعیت چکشی قرار دهید.

و این در صورتی است که دریل شما مجهز به سیستم چکشی باشد.

در این صورت برای سطوح چوبی و فلزی و پلاستیکی باید کلید تعیین وضعیت آن را روی حالت ساده قرار دهید.

ب) اگر قرار است به اندازه ای مشخص سطح کارتان را سوراخ کنید، برای ایجاد آن بهتر است از خط کش دریل کمک بگیرید. و اگر این وسیله در اختیار شما نیست، به وسیله ی علامت گذاری روی مته ی دریل این کار را انجام دهید.

پ) در موقع خرید به کاربرد انواع دریل و کاربری آن و آنچه شما از این وسیله می خواهید، دقت کنید. و از دریل های با کیفیت و استاندارد استفاده کنید.

اگر برای انجام کارهای خانگی دریلی را خریداری می کنید از یک دریل ساده با توان معمولی کمک بگیرید. ولی اگر یک دریل برای انجام فعالیت‌ های صنعتی و کارگاهی می خواهید دریلی با قدرت بالا و توانمندی خاص آن کار تهیه فرمایید.

چه نکات ایمنی را باید هنگام کار با دریل رعایت کنیم؟

قبل از روشن کردن و کاربرد انواع دریل، از محکم بودن مته و قرارگیری درست آن در سه نظام مطمئن شوید.

برای شروع کار همیشه اول مته را در محل خود قرار دهید و بعد دستگاه را به برق وصل کرده و آن را روشن کنید.

قبل از کار با دریل در روی سطوحی مانند دیوار، ابتدا کاملا مطمئن شوید که در داخل دیوار کابل برق وجود نداشته باشد.

از محکم و ثابت بودن قطعه ی کار اطمینان یابید و برای کار روی قطعات کوچک می توانید از گیره کمک بگیرید، تا نگران سر خوردن دریل در روی سطح کار نباشید.

اگر با کاربرد انواع دریل آشنایی ندارید و برای اولین بار است که می خواهید کاری را با آن انجام می دهید، حتماً از یک فرد با تجربه در کنار دست تان و هنگام کار استفاده کنید.

در هنگام کار با دریل روی سطوح و دیوارهای گچی لازم نیست فشار زیادی به دریل وارد کنید. چون ممکن است دیوار توخالی و سبک باشد و دریل از دستان شما سرخورده و از دست تان خارج شود.

که بسیار خطرناک است و به شما آسیب خواهد رساند. در ثانیه در اثر فشار زیاد و بیش از اندازه ممکن است روی دیوار ترک های متعددی نیز ایجاد شود.

در هنگام کاربرد انواع دریل سعی کنید، از دسته کمکی که در جلوی دریل قرار گرفته استفاده کنید و دریل را محکم در دست نگه دارید.

در صورتی که صدای دریل خیلی بلند است از محافظ گوش، کمک بگیرید تا به گوش تان آسیب وارد نشود.

اگر از دریل های بزرگ استفاده می کنید که لرزش زیادی را ایجاد می کنند، حتما سعی کنید از دستکش لرزه گیر استفاده کنید تا  در دستان تان سر نخورد و دچار حادثه نشوید.

از مته ی کهنه و یا کند یا به اصطلاح سوخته استفاده نکنید، زیرا به دریل فشار زیاد و مضاعفی وارد می شود.

در کاربرد انواع دریل باید به این نکته توجه داشت که قسمت مته به شدت داغ می شود. پس سعی کنید از تماس آن با دست و پوست خود خودداری کنید. چون آسیب جدی خواهید دید.

در موقع تمیز کردن دریل یا تعویض آن حتماً و حتماً دو شاخه آن را از پریز خارج کنید.

از قرار دادن انگشت خود روی دکمه ی دریل، وقتی که از آن استفاده نمی کنید و کار با دریل تمام شده است جداً پرهیز کنید. چون با یک بی احتیاطی ممکن است آسیبی جدی به خود و یا اطرافیان تان وارد کنید.

در هنگام کار با دریل از لباس مناسب، عینک و وسایل ایمنی استفاده کنید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.