درباره دستگاه‌ها

نکات دیگری در مورد کار با دستگاه فرز برقی

نکات دیگری در مورد کار با دستگاه فرز برقی - کلینیک ابزارنکات دیگری در مورد کار با دستگاه فرز برقی - کلینیک ابزار

عزیزان کاربر در ادامه، نکات مهم دیگری را که هنگام کار با دستگاه فرز برقی نیاز است بدانیم را با هم بررسی می کنیم. امیدواریم مطالب را صرفا مطالعه نکنید. بلکه هنگام کار این تذکرات را جدی گرفته و واقعا به آن ها عمل کنید.

بعضی اوقات حتی یک بی احتیاطی کوچک در استفاده از ابزار برقی مخصوصا دستگاهی مثل فرز برقی، می تواند منجر به نقص عضو و یا به قیمت جان انسان تمام شود.

پس لطفا مراقب خودتان باشید چون سلامتی شما بیشتر از هر چیزی ارزشمند است.

ferez9_clinic

موقع کار با دستگاه فرز برقی به چه مواردی باید دقت کنید؟

هیچگاه موقع کار به دستگاه  فشار زیادی وارد نکنید. چون این کار باعث خرد شدن صفحه ی دیسک و پرتاب آن به سمت شما خواهد شد. صفحه را به آرامی روی قطعه کار کنترل کنید و از شتاب زیادی خودداری بپرهیزید.

هنگام کار با دستگاه فرز برقی،  سنگ فرز را طوری در دست بگیرید که جهت چرخش صفحه به سمت بیرون باشد. چون با این روش تراشه‌های سنگ به سمت شما پرتاب نشده بلکه به سمت جلو هدایت خواهد شد.

هنگام کار از گوشی محافظ، دستکش کار، عینک محافظ و دیگر وسایل ایمنی استفاده کنید.

اگر برشکاری را در فضای بسته و محدود انجام می دهید، و کسان دیگری همراه  شما و در محل کارتان حضور دارند، از اطرافیان بخواهید که حتما از ماسک و عینک مخصوص استفاده کنند.

چون کار با فرز برقی بسیار حساس است، به هیچ عنوان با دیگران هنگام کار صحبت نکنید و حواستان را معطوف به کاری بکنید که می خواهید انجام دهید.

دستگاه را ازا هر ۲۰ ساعت کار خاموش کرده و بعد با تست مجدد از آن استفاده کنید و این بازدید را به صورت همیشگی درهفته و یا حداقل ماهیانه انجام دهید.

سعی کنید سنگ فرز برقی را به قطعه کار نزدیک کنید و از نزدیک کردن قطعه کار به سنگ فرز بپرهیزید. چون ممکن است قطعه کار از دست تان در برود و به شما آسیب برسد.

قبل از اتصال دستگاه به برق از خاموش بودن کلید آن اطمینان یابید.

سوراخ وسط دیسک و سنگ می بایست متناسب با قطر محور دستگاه فرز برقی انتخاب شود و از قرار دادن سنگ هایی که به سختی روی دستگاه نصب می شوند خودداری کنید.

ferez15_clinic

موقع کار با فرز از نزدیک کردن و دست زدن به تیغه ی فرز جدا خودداری کنید.

قبل از خاموش کردن دستگاه توسط کلید، هرگز آن را مستقیم از برق نکشید. چون این کار باعث آسیب رساندن به دستگاه خواهد شد.

هرگز سرعت دستگاه فرز برقی را بیشتر از آن چیزی که بر روی دستگاه حک شده است، نکنید.

برای انجام دادن کار با سنگ فرز ثابت، از نگهدارنده های ثابت و مطمئنی استفاده کنید که به آنها کاملاً اطمینان داشته باشید.

در کار با سنگ فرز ثابت فاصله ی ما بین کار با دستگاه نباید بیشتر از ۵ میلیمتر باشد.

سنگ فرز خود را متناسب با جنس و قطعه ی کار و کاربردی که از آن انتظار دارید، انتخاب کنید و هیچ وقت از سنگ ساب برای برش و برعکس آن استفاده نکنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.