درباره دستگاه‌ها

دستگاه پروفیل بر چیست ودر کجا کاربرد دارد؟

دستگاه پروفیل بر چیست ودر کجا کاربرد دارد؟ - کلینیک ابزار

حالا که تا حدودی با خود پروفیل و موارد استفاده ی آن آشنا شدیم، کاربرد دستگاه پروفیل بر را با هم مرور می کنیم تا این دستگاه و یکی از ابزار برقی که موارد استفاده ی زیادی هم دارد را بهتر بشناسیم.

پس کماکان ما را همراهی کنید و مطالب تکمیلی ما را در این رابطه مطالعه نمایید.

کاربرد دستگاه پروفیل بر چیست؟

دستگاه پروفیل بر در ابتدا صرفا به عنوان یک ابزار برش، طراحی و تولید گردید و سعی شده بود در آن نواقص دستگاه های مشابه مانند (اره ی آتشی) را  برطرف سازند. اما کاربرد و قابلیت هایی را که این دستگاه داشت و دارد، توجه صنعتگران، ساختمان سازان، آهنگران و … را به خود جلب کرد.

دستگاه پروفیل بر جزو ابزارآلاتی است که به وسیله ی آن عملیات برش بر روی فلزات انجام می پذیرد. بدنه ی پروفیل بر ها از یک بازوی متحرک، که بر روی آن موتور و دیسک برقی قرار می‌گیرد و یک گیره ی نگهدارنده تشکیل شده است. به خاطر سهولت در جابجایی، قدرت و همچنین امنیت ایجاد شده در این دستگاه، این ابزار کاربردهای وسیعی مخصوصاً در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است.

تیغه های برش در روی این ابزار، وظیفه ی برش قطعات کار را بر عهده دارند. که قطر آنها معمولاً به ۳۰۰ میلیمتر می رسد. در بعضی موارد که پروفیل های سخت را می خواهند برش دهند و کار برش آنها با فرزهای آهنگری بسیار سخت و دشوار است، باید حتماً از دستگاه پروفیل بر برای این منظور استفاده کنند. چون اره ی پروفیل بر عملیات برش سخت ترین پروفیل ها را به راحتی می تواند انجام دهد و این کار را در کمترین زمان ممکن به انجام می رساند.

دستگاه پروفیل بر قابلیت های متفاوتی دارد که از جمله آنها می‌توان به قابلیت فارسی بر کردن قطعات فلزی با آن اشاره کرد. که این قطعات فلزی به صورت ۴۵ درجه به چپ و راست برش داده می شوند. از قابلیت های دیگر دستگاه می توان به مجهز بودن به قفل ایمنی سوئیچ را نام برد.

که باعث می شود کاربر با رها سازی قفل سوئیچ، به روشن کردن دستگاه پروفیل بر بپردازد. همچنین مجهز بودن به گیره ی قطعه ی کار، که با یک دستگیره می‌تواند به سرعت باز و بسته شود و قطعه کار را به صورت خیلی محکم در زیر صفحه ی برش قرار دهد.

یک محافظ هم برای صفحه برش طراحی شده که همزمان با باز شدن فک دستگاه و بالا رفتن صفحه، روی آن را می پوشاند.این محافظ باعث می شود که به دست کاربر آسیب وارد نشود.

با طراحی که روی دستگاه پروفیل بر انجام شده است، سبب شده که قطعات بزرگتر را هم بتوان در زیر دستگاه قرار داد و آن طراحی صفحه ی355  میلیمتری و ۴۱۰ میلیمتری است. که سبب می‌شود قطعات بزرگ برای برش به آسانی زیر دستگاه قرار بگیرند.

از محاسن دیگر دستگاه پروفیل بر مخصوصاً در انواع جدید، وزن کم تر دستگاه است، که باعث حمل و نقل آسان و راحت این ابزار شده است. از طرف دیگر می توان دستگاه را بر روی زمین یا میز به خوبی مستقر کرد به طوری که از حرکت در حین کار جلوگیری به عمل آید که بدین طریق سلامت کاربر هم بیشتر حفظ خواهد شد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.