درباره دستگاه‌ها

دستگاه های برش لیزری چگونه کار میکنند؟

دستگاه های برش لیزری چگونه کار میکنند؟ - کلینیک ابزار

دستگاه های برش لیزری ابزاری هستند، که در طول سال‌های اخیر کاربرد آنها بیشتر شده و چون شناخت بیشتری نیز از آن ها حاصل شده است، باعث شده که در انجام کارهای مختلف از این ابزار به صورت گسترده تر استفاده شود. در این پست میخواهیم اطلاعات مفیدی را در مورد این دستگاه ها در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

امیدواریم اطلاعات داده شده مورد علاقه و سلیقه شما باشد و از این مطالب استفاده کنید.

دستگاه های برش لیزری و چگونگی کارکرد آن ها

دستگاه های برش لیزری ابزاری هستند که برش را با بهره‌ وری بالا، بسیار راحت و با کیفیت بالا انجام می دهند و به دلیل پیشرفت فناوری در آن ها تقریبا این دستگاه‌ها در همه مشاغل و در همه قسمت های جامعه وارد شده و رسوخ پیدا کرده است.

لیزر تکنولوژی است، که توسط نور ایجاد می‌شود. ساده‌ترین ساختار تولید لیزر شامل دو تا آینه است که به صورت موازی روبروی هم قرار گرفته اند. به گونه‌ای که یک نوسان ساز را تشکیل می‌دهند. با ایجاد یک محیط فعال بین آینه که روند تابش و بازتابش بین آن دو را تقویت می کند، عمل لیزر اتفاق می‌افتد.

در برش لیزری، از اشعه ی لیزر برای برش و حکاکی بر روی فلزات،  پارچه و کاغذ استفاده می شود. دستگاه های برش لیزری با یک لیزر قدرتمند، روی اجسامی که می‌خواهند بریده یا حکاکی شوند با متمرکز کردن یک اشعه ی لیزرعمل می کنند و سطح بریده یا حکاکی شده را با کیفیت بالایی ارائه می دهند.

این دستگاه به همراه نرم افزار های وابسته به آن برش را انجام می‌دهد، که فرایند برش کاملاً در اختیار دستگاه است و اطمینان کامل از عملکرد آن به کاربر داده می شود. از این ابزار بیشتر در محیط هایی استفاده می شود، که نیاز به اطمینان پایدار و عملکرد ایمن و بسیار درست دستگاه، مدنظر است.

لیزر ها انواع مختلفی دارند، مانند: لیزر جامد، لیزر گازی، لیزر فیبری، لیزر فلزات و لیزر شیمیایی که در لیزر های صنعتی فقط از دو نوع گازی و جامد آن استفاده می کنند.

اما دستگاه های برش لیزری در مدل های گوناگون قابلیت کار، همراه با زیبایی و ظرافت را دارند و چون مردم امروزه تمایل دارند که در کارهایشان میزان بهره وری نیز بالا باشد، از این ابزار که این توانمندی را دارد، به طور گسترده کمک می گیرند.

دستگاه های برش لیزری به دلیل پیشرفت فناوری هم در همه مشاغل کاربرد دارند.از آن جمله می توان به دستگاه های برش لیزر فلزات، چوب، آلومینیوم و طلا که در انواع، اندازه و قیمت های مختلف در بازار موجود است، اشاره کرد.

اما در مجموع سه لیزر اصلی هستند که در برش های لیزری مد نظر می باشند و برای حکاکی و برش مناسب هستند، لیزرهای CO2یا اندی که برای حکاکی وبرش مناسب است، لیزرهای نئودیمیم(ND) که برای هنگامی که بر روی کار تکرار کم و انرژی زیاد لازم است مورد استفاده قرار می گیرد و لیزر( ND YAG) برای زمانی که در حکاکی به قدرت زیادی نیاز است کاربرد دارد.

اما صنایعی که در آنها لیزر کاربرد دارد عبارتند از:

صنایع هوافضا، صنایع پزشکی، صنایع آزمایشگاهی، صنایع ارتباطی، صنایع خودروسازی, صنایع سنگ, صنایع تولید پوشاک، در صنعت چرم و صنایع وابسته به آن، در صنایع نظامی، صنایع ساختمانی، آسانسور, قطعه‌سازی، تابلو سازی، معرق، دکوراسیون داخلی، مشبک سازی، سوراخکاری بر روی فلزات، زیور آلات و بدلیجات، صنایع مربوط به برش کاری و پانچ، پلاک سازی….

می شود گفت: امروزه کمتر کاریست که با لیزر سر و کار نداشته باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.