معرفی ابزار

جعبه ابزار و لزوم وجود آن در خانه

جعبه ابزار و لزوم وجود آن در خانه

عموماً جعبه ابزار جایی در خانه های ما ندارد و این بسیار باور غلطی است. می‌دانید که وقتی یک پیچ کوچک چهارسو را به زور با یک پیچ گوشتی بزرگ دو سو باز می کنیم چقدر به آن پیچ آسیب وارد می کنیم!!!!

که شاید دیگر قابل استفاده نباشد و در نهایت وسیله مورد نظر هم درست تعمیر نشده و دیگر قابل استفاده نیست!

یا مثلاً وقتی میخواهید بعد از چند روز که شیر آب آشپزخانه و یا شیر آب دستشویی چکه کرده و شما را مخصوصاً هنگامی که می‌خواهید بخوابید کلافه کرده است، درست کنید، ولی آچار فرانسه و یا ابزاری که مخصوص باشد و به شیر آب بخورد و بتوانید آن را باز کنید در اختیار ندارید، و به زحمت و به زور می خواهید با همان آچار معروفی که از عهد دقیانوس در خانه دارید آن پیچ و شیر را باز کنید، چقدر باید به اعصاب خود فشار وارد کنید!!!

و آرامش و اخلاق خوب شما؟!! را تحت شعاع قرار خواهد داد.

و بعد از انجام کار، چقدر احساس خستگی خواهید کرد؟

اگر باور ندارید این بار از یک ابزار خوب و مناسب برای کار تعمیر استفاده کنید تا به این مطلب کاملاً پی ببرید.

جعبه ابزار و لزوم وجود آن در خانه

لزوم وجود جعبه ابزار در خانه

حتما همه شما هم یک جعبه ابزار (کیف ابزار) که پر از وسایل و خرت و پرت است در خانه دارید.

شاید خیلی از این وسایل کاربردی و مفید نباشد، شاید هم بعضی از آنها خیلی به درد بخور باشند، ولی شما آنها را نشناسید و یا از آنها درست استفاده نکنید!

لزوم وجود جعبه ابزار سبک و با کیفیت و با حجم کم در خانه که شامل ابزار و لوازم کاربردی و استاندارد است، یک ضرورت محسوب می‌شود.

در این پست از یک جعبه ابزار خوب و مفید و لوازمی که درون آن باید باشد اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

جعبه ابزار و لزوم وجود آن در خانه

 

جعبه ابزار چیست و چه نکاتی برای تهیه آن باید در نظر بگیرید.

جعبه ابزار شامل صندوق و یا جعبه ای است برای نگهداری و حمل آسان و راحت مجموعه‌ای از ابزار به منظور محافظت از آنها. و یا به عبارت بهتر جعبه ابزار کیفی است جهت نگهداری و حمل و نقل ساده و آسان ابزار عمومی و ساده به خاطر دسترسی سریع و مطمئن در مواقع ضروری و لازم، چه در سفر چه در محل کار و چه در خانه.

امروزه بیشتر جعبه ابزار ها فلزی و یا پلاستیکی ساخته می شوند اما جعبه ابزارپارچه ای هم وجود دارد.

در صورتی که تقریبا اولین جعبه ابزارهای قدیمی که قدمت شان به حدود ۲۰۰ سال پیش می‌رسد از چوب ساخته می‌شدند و این را هم باید اضافه کنیم که این وسیله فقط برای یک سری لوازم عمومی و معمولی نیست.

بلکه جعبه ابزارهایی وجود دارد که مخصوص شغل های مختلفی چون باغبانی، نجاری، مکانیکی، الکترونیک، خیاطی و یا الکتریکی می باشند.

 

معمولاً جعبه ابزارهای پلاستیکی بیشتر برای داخل خانه و منازل استفاده می شوند؛ چون سبک هستند و جعبه ابزارهای فلزی به خاطر استحکام بیشتر در داخل اتومبیل یا محل کار استفاده می شود.

همراه ما در سایت کلینیک ابزار که فروشنده ابزار صنعتی است باشید تا در پست بعد درباره خصوصیاتی که یک جعبه ابزار خوب باید داشته باشد صحبت کنیم.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.