معرفی ابزار

اچارفرانسه چند نکته درباره آن (قسمت دوم)

اچارفرانسه چند نکته درباره آن (قسمت دوم)

همانطور که شما هم می دانید و حتما در خانه از اچارفرانسه استفاده های متفاوتی کرده اید، متوجه شده اید که در بیشتر کارها و تعمیرات آچار فرانسه جزو کلیدی ترین و کاربردی ترین ابزار در داخل هر جعبه ابزاری به شمار می رود.

چرا که با تنظیم یک پیچ می توان آن را برای باز و بسته کردن انواع مهره ها و پیچ ها استفاده کرد و دیگر لازم نیست که چندین ابزار مختلف را که حتما دارای وزن قبل توجهی نیز می باشند، درون جعبه ابزار با خود حمل کنید.

البته اگر همراه ما در سایت کلینیک ابزار بوده باشید در پست قبل نیز مختصری درباره تاریخچه و کار با اچارفرانسه توضیحاتی دادیم که میتوانید در صورت تمایل آن را مطالعه کنید.

در این پست همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره اچارفرانسه دراختیارتان قرار گیرد.

نکاتی درباره اچارفرانسه

به هر حال اچارفرانسه نوعی آچار تخت با زبانه و فک متغیر است.

هرچه دهانه فک در آچار بزرگتر باشد، طول آچار و ضخامت آن بیشتر خواهد شد.

از این نوع آچار برای پیچ و مهره های گرد نمی توان استفاده کرد و بیشتر برای مهره های چهارگوش و شش گوش قابل ستفاده خواه دبود.

آچار فرانسه به دو نوع اصلی تقسیم می‌شود:

اچارفرانسه با مصارف عمومی که معمولا بدنه آن با کروم آبکاری و ساخته شده است.

اچارفرانسه با مصارف صنعتی که این آچارها از فولادی ویژه ای که بسیار مقاوم هستند ساخته می شوند و آن را از زنگ تیره اش می توان شناخت.

سایز اچارفرانسه ها معمولاً در اندازه های 24 – 18 – 15 – 12 – 10 – 8 – 6 و 4 ودر طول آچار می باشد که دهانه زبانه و فک آنها در اندازه ماکسیم خود تا اندازه های 13 – 19 – 27 – 30 – 33 – 43 – 54 و 62 میلی متر باز می‌شود و پیچ هایی با این سایزها را می توان باز و بسته کرد.

ابعاد زبانه یا همان فک و طول اچارفرانسه با میزان و سایز باز شدن فک آچار متناسب است.

چند نکته مهم درباره استفاده از اچار فرانسه

برای برای باز و بسته کردن پیچ هایی که جنس آنها از برنج یا برنز است، از این آچار استفاده نکنید.

به هنگام استفاده از اچارفرانسه به سایز پیچ و آچار کاملاً توجه کنید، زیرا اگر سایز آچار بیشتر باشد، باعث بریدن پیچ در اثر اعمال فشار بیش از حد خواهد شد.

از این ابزار دستی برای اعمال نیرو و قدرت محدود استفاده کنید

دقت کنید آچار کاملا چفت مهره ای که می خواهید آن را باز و بسته کنید قرار بگیرد، زیرا که لغ زدن اچار باعث لغزش و سر خوردن آن و آسیب به مهره یا پیچ شده و ممکن است به خودتان هم آسیب برساند.

حداقل ۳ تا ۴ ماه یکبار زبانه متحرک و پیچ حلزونی (پیچ تنظیم زبانه) را روغن کاری کنید تا هنگام کار به راحتی باز و بسته شود.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.