معرفی ابزار

انواع چکش و معرفی آن (قسمت دوم)

انواع چکش و معرفی آن (قسمت دوم)

در پست قبل به برخی از انواع چکش و کاربرد آن ها اشاره کردیم. در این مطلب که بخش دوم و در ادامه پست قبلی است قصد داریم به معرفی مدل های دیگر از انواع چکش بپردازیم.

اگر شما جزو افرادی هستید که در حرفه خود با چکش سروکاردارید تا انتهای این پست همراه ما باشید تا بتوانید چکش مناسب کار خود را یافته و از ن بهره ببرید.

 

انواع چکش

در ادامه معرفی چکش ها به مارد زیر اشاره میکنیم.

چکش جوش زدا

این چکش یکی ازانواع چکش بوده که در بیشتر در جوشکاری ها برای پاک کردن و زدودن پوسته ی به وجود آمده در روی محل جوشکاری کاربرد دارد.

چکش پونز

یکی دیگر از انواع چکش هاست که برای ضربه زدن به میخ ها و پونز ساخته شده که معمولاً یکی از دو طرف سر یا همان کله آن آهنربایی است و یک دهانه دارد که میخ در داخل آن قرار می گیرد تا بتوانیم به راحتی میخ را بکوبیم.

چکش سرگرد

سر یا کله ی آن از یک قسمت تخت وطرف دیگر گرد تشکیل شده است که از این چکش برای شکل و فرم دادن به فلزات، و گرد کردن لبه های پین های فلزی و اتصال دهنده ها و همینطور پرچ کردن فلزاتی که برای این منظور ساخته می شود، استفاده می کنند.

چکش نرم

سر این نوع از چکش ها از جنس غیر از فلز مانند چوب یا پلاستیک ساخته می شود و برای ضربه زدن به اشیایی است که نباید بگذاریم سطح آنها آسیب ببیند. مانند موزاییک

از این چکش برای کارهای ظریف و هنرهای دستی نیز استفاده می شود.

چکش مس و چرم

سر این نوع از چکش از جنس چرم یا مس ساخته و پوشیده شده است و برای ضربه وارد کردن به فلزاتی است که نباید رد ضربه روی فلز باقی بماند و نباید آثار ضرب دیده شود.

چکش آلومینیومی

برای ضربه زدنِ بی ضربه است! یعنی به سطح مورد نظر ضربه میزنیم بدون این که در سطح تغییر شکلی حاصل شود.

تا اینجا سعی کردیم در چند پست اخیردرباره تنوع ابزاری به نام چکش که بی شک یکی از ابزارهای مهم و کاربردی درصنایع حرفه ای و یا صنایع کوچک و یا حتی منازل است مطالبی را عنوان کنیم.

شاید شما هم همانند ما تا قبل ا مطالعه این پست به چکش به چشم یک ابزار ساده و بدون تنوع نگاه می کردی اما حال قطعا با انواع چکش آشنا هستید و میدانید که برای انجام هرکار معمولی و یا تخصصی چکش مخصوص آن ساخته شده است.

با ما در سایت کلینیک ابزار که متخصص تعمیرات انواع ابزار صنعتی و حرفه ای و همچنین دریل مگنت در شهر تهران است همراه باشید تا در پست بعدی نکاتی مهم و کاربردی را درباره چکش بیان کنیم.

 

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.