درباره دستگاه‌ها

انواع روش ها برای برش فلزات

انواع روش ها برای برش فلزات – کلینیک ابزار

از روش‌های جدیدتری که امروزه برای برش فلزات متداول است، می توان به برش لیزری به دلیل کیفیت بالاتر،سرعت درانجام کار، صرفه جویی در وقت و هزینه و کار مطلوب تر به طور گسترده ای اشاره کرد. اما این روش ها متفاوت و زیاد هستند که باید با شناختی که از آن پیدا می کنید، به رفع نیاز مندی خود بپردازید.

در پست قبل در مورد روش های سنتی برش فلزات مطالبی عنوان شد. اما اگر تمایل به شناخت روش های جدید در این زمینه دارید، در این پست ما را همراهی کنید.

روش های مختلف برش فلزات

انواع برش لیزری: به دو بخش فلزات و غیرفلزات تقسیم می شود.

برش لیزری غیر فلزات:

از این روش برای مواردی مثل برش ام دی اف، چرم طبیعی، مواد پلاستیکی، پارچه و ….استفاده می شود. معمولا این دستگاه ها با برش به روش CO2 کار می کنند. ولی از این دستگاه نمی توانید برای برش سرامیک، کاشی، شیشه و آینه استفاده کنید.

برش لیزری فلزات:

برای برش فلزات از روش‌های گوناگونی مانند هوا برش، برش پلاسما، واترجت، تیغه های برش و برش لیزری استفاده می‌کنند. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ازبرش لیزری وقتی استفاده می شود که بخواهید فلزات با ضخامت کم را برش دهید و یا نیاز به دقت بسیار بالایی در برش داشته باشید.

دستگاه برش لیزری فلزات در مدل ها و اندازه های گوناگونی وجود دارند که همه انواع فلزات با انواع قطرها را برش می زنند.

انواع گوناگون برشِ فلزات عبارتند: از هوا برش، واترجت، برش پلاسما، برش هواگاز، برش با گیوتین و برش لیزری

برش واترجت:

در این نوع از برش با استفاده از فشار آب آنها را بسیار دقیق برش می دهند. این روش برای برش هر نوع فلزی کاربرد دارد. کیفیت برش در لبه های کار با این روش بسیار عالی است. زیرا هیچ گرمایی را بر روی سطح کار ایجاد نمی‌کند.

برش پلاسما:

در این روش تنوع بالایی در قیمت و در انجام کار نیز وجود دارد. که در بسیاری از کارها نیز کاربرد دارد و برای برش فلزاتی با ضخامت ۱ تا ۳۰ میلیمتر استفاده می‌شود.

برش هواگاز:

این روش که قدمت زیادی هم دارد، برای برش آهن و فولاد استفاده می‌شود و برای ضخامت های ۱۰ تا ۲۰۰۰ میلیمتر قابل کاربرد است. با استفاده از این روش لبه های صاف و تمیز و دقیقی در آهن ایجاد می‌شود.

برش با گیوتین:

در این روش برشی تمیز، صاف، چهارگوش و بسیار مناسبی انجام می‌شود. این دستگاه برش با فشار مناسب و زاویه ی خاصی که ایجاد می‌کند، برش را به انجام می رساند. برای کنترل فعالیت در دستگاه و با تنظیم فاصله ی تیغه ها و تنظیم جریان، این دستگاه می تواند برای انواع ورق ها مورد استفاده قرار بگیرد.

این برش مجهز به سی ان سی نیز هست. این روش از روش های سریع و بهینه برای برش ورقه های فلز است و کیفیت بسیار بالایی دارد.

عزیزان امیدواریم با ارائه این مطالب توانسته باشیم کمک موثری در رابطه با آنچه که شما خواسته اید انجام داده و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گذاشته باشیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.