معرفی ابزار

ابزار و استفاده آن در خانه

ابزار و استفاده آن در خانه

همه ما انسان ها با توجه به موقعیت و دسترسی  و کارایی از ابزار متفاوت و مختلفی برای انجام کارهای مان استفاده می کنیم. از صبح که از خواب بیدار می شویم تا شب که بخواب می رویم، یقینا در هر لحظه و هر کاری که انجام می دهیم از ابزار مختلفی کمک می‌گیریم.

در نظر بگیرید صبح که از خواب برمی خیزید ابتدا از وسیله ای مانند پیچ شیر آب برای باز کردن شیر آب و شستن دست و صورت خود استفاده می کنید و یا اینکه دندان های خود را با مسواک زدن، تمیز می کنید و یا موهای خود را با شانه، مرتب و صاف می کنید.

این ها همه ابزار هایی ساده و در دسترس شما هستند که به صورت روزمره از چندین نوع از این ابزارها کمک می گیرید.

حتی الان که من در حال نوشتن این مطلب هستم از ابزاری مانند مانیتور و کیبورد کامپیوتر ابزاری هستند که برای نوشتن این مطلب برای شما عزیزان و خوانندگان گرامی به کمک من آمده اند.

اما شاید کمی گیچ شده باشید!!!!

برای رفع این مشکل ابتدا باید ابزار را تعریف کنیم.

ابزار و استفاده آن در خانه

ابزار چیست؟

ابزار به مجموعه ای از وسایلی گفته می شود که با استفاده از آن کارها برای ما بسیار راحت و آسان می شود.

یا به عبارت دیگر ابزار وسایلی هستند که برای انجام کاری و یا تولید چیزی به کار گرفته می شوند، اما هیچ گاه در طول فرآ یند تولید به مصرف نمی رسند.

انسان های اولیه هم از ابزار متفاوت و ابتدایی مثل سنگ یا چوب برای کارهایی مانند شکار و یا ساختن خانه و یا برافروختن آتش استفاده می‌کردند.

این ابزار و وسایل خیلی ساده و طبیعی که توسط انسان و با توجه به نیاز استفاده می‌شد در گذر زمان، کم کم پیشرفت کرد تا به شکل امروزی خود درآمد.

انسان ها قطعاً و حتماً و به مرور زمان به پیشرفت‌های بیشتری هم در این زمینه، یعنی اختراع و ساخت و تولید و به‌کارگیری وسایل و ابزار متفاوت دست پیدا خواهند کرد، که شاید اگر امروز آن را بیان کنند ما را بسیار شگفت زده و متحیر کنند و اینکه تصور کنیم چنین کاری نشدنی است و رسیدن به این مقاصد دست نیافتنی است.

همانطور که اگر سالها پیش گفته می‌شد وسیله اختراع خواهد شد که شما در اینجا و پشت میز می توانید تصویر کسی را که در آن طرف دنیا هست ببینید و خیلی راحت با او گفتگو کنید و حرف بزنید برای ما باور کردنی نبود.

ولی این اتفاقی است که الان خیلی ساده به وقوع می پیوندد.

برو بچه همون آچار و پیچ گوشتی رو بردار و بیار!!

هزاران هزاران بار این جمله را در خانه توسط پدر یا مادر یا برادر بزرگتر و یا کسانی دیگر شنیده اید که حالا اون بچه شما بوده و یا کس دیگری!

اما متاسفانه آچار همان اچار بوده و پیچ گوشتی هم همان پیچ گوشتی!!!!

تعجب نکنید!

یعنی اینکه ما در داخل منازل خود فقط یک مدل آچار داریم و یک مدل هم پیچ گوشتی!!!

ابزارآلات و استفاده آن در خانه

 

همه ابزار و جعبه ابزار در داخل خانه ما معمولاً همین است. تمام پیچ های دو سو و تمام پیچ های چهارسو فقط توسط همین یک پیچ گوشتی باز و بسته می شوند و اگر هم نشد انواع چاقو که در خانه هست!!!!

و یا برای تمام کارها از یک نوع آچار استفاده می شود.

اما این کار کاملاً غلط است و متاسفانه ما هیچ تعریفی از جعبه ابزار در خانه نداریم و فکر می‌کنیم استفاده از جعبه ابزار فقط مخصوص مکانیک ها و یا در نهایت درون اتومبیل هاست.

قطعا شما تا کنون به معضلات عدم استفاده از ابزار درست و کارآمد برای هر مشکلی پی برده اید و میدانید که باید در هر خانه حداقل یک جعبه ابزار شامل ابزار ضروری و حداقلی مانند انبردست، چند مدل پیچ گوشتی، فازمتر و سیم چین و دم باریک وجود داشته باشد.

در پست بعدی در مورد جعبه ابزار و لزوم وجود آن در خانه صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.